Monday, January 10, 2011

a great rival

man utd vs liverpool.... dah bertahun dah mereka nie asik bermusuhan dlm perlawanan bola sepak di england dulu. dari la nama english premier league smpai la ke dah tukar pon x abis2 lagi bergadoh dorg nie...hehehe....
dari aku mule2 sokong man utd lagi aku dah diberi input bahawa liverpool nie mmg rival man u..
tapi dah beberapa tahun kebelakangan nie, liverpool x berapa nk menyerlah.. keputusan pon tidak lah memihak kepada satu - satu pihak, ade yang liverpool mng ade jugak yg man u mng...

ape pon yg diceritakan ialah 2 kali pertembungan season nie.. kedua - dua nya.... di menangi oleh??? MAN UTD.huhu bangga aku...
sbb aku bangga:
1.fan liverpool slalu xsuke aku sbb aku man u
2.family aku dr sgpore n kat umah aku sume liverpool
3.aku slalu kene hanjing ngan mane2 fan kalo man u kalah ngan liverpool..

jadi season nie bile man u berjaya mengalahkan liverpool n jaringan hatrik incik berbatov..amat2 memuaskan ati aku.heheh..pertembungan kedua antara kedua2 pasukan ini berlangsung smalam.. FA cup round ke berapa ntah.... berjaya dimenangi MAN U skali lagi... jaringan giggsy mamat kat bwh nie cukup menyingkirkan liverpool dr cup nie..

sian mereka nie..dah la manager baru,yg lama kene pecat..game smalam agak menarik wlopon aku tgk skjap2(sbb tgk AJL).. aku agak puji la liverpool smalam wlopon bermain ngan 10 org pemain kerana gerrard dah kene kad merah.. namun diorg x bolos..syabas.. wlopon xbolos lpas gerrad kua, korg pon xdpt score...kesimpulannya, u r out of the competition n united remains only 1 defeat this season..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...