Sunday, January 16, 2011

ber men lenglayang di kepong



aktiviti : men layang - layang
tarikh : 16 Januari 2011
jam : 5 ptg

entri bermula dgn tarikh,jam n aktiviti...sngt sronok bermen lenglayang bersama buah ati tersyg..janji ngan si die jam 4 nk gerak dari umah, keta xde jadi mengambil keputusan membawa la motosikal WQY 1875..dah lame x bwk nouvo aku nie pada ujung minggu.. mengambil jalan yang dah lama aku xlalui iaitu jalan highway kepong @mrr2..aku pon menyusur laju ke selayang..

dah settle pickup si die.. trus kitorg menuju ke kepong.. g isi minyak dulu kat shell kepong sbb meter minyak menunjukkan xde lgsg.haha..

pastu kami pon parking moto kat taman kepong tuh n teruss mencari layang - layang sbb dtg tangan kosong layang - layang xdak..tapi niat nk men layang..punyelah banyak layang layang dijual..macam2 peniaga,cina n melayu..aku pilih nk bg bisnes kat mlayu la..ade la akak tuh..


akak lelayang: ye dik
aku: cmne kire nie kak?
akak lelayang: yg kecik bese2 nie RM4,ade yg RM10,ade yg RM12, ade gak RM20 n RM40
aku:mak aii bnyknye jenis..hehe.. ermm yang helang nie bape kak?
akak lelayang: ouwh yg tuh RM12 je dik..
aku:haa ok la cmtuh..saya nk yang nie la kak..
akak lelayang:tali nk yg macam mane?yg RM3 ke yg panjang skit RM7.
aku:yg RM7 la kak..

huh!! melayang rm 19 xmemasal je.huhu.seb bek share..dan aku pon memilih la lelayang helang..cangihh beb(ala kumpulan pukaw RL5)hehehe..

selepas dah dpt lelayang nie..kami pon truskan la usaha utk menaikkan menatng nie..3 4 kali attemp gakla..tekanan perasaan rupenye men menatang nie.. mcm2 gaya aku dah wat... susah gak nk nek..almaklumlah dah dkt spoloh tahun aku meninggalkan zaman men lelayang nie..

penat aku..larik la..apela..cik sygku cume membaling layang2 tuh ke atas aje.heheh..tetapi stelah berpenat lelah cube menekkan lelayang nie..berjaya gak la aku.. bangga seyhh.. terbang tinggi di angkasa helang aku..

perghhh..dah macam helang btol dah.hahah

aku pon pass la tali lelayang kat awekku..die lah melayan smpai la tersangkut tali ngan lelayang org len..dan akhirnya..terjunam smula la lelayang kami..

macam - macam gaya die men lelayang..muka ada snyumm..suke la tuh..eheh.im glad she's happy..
setelah berpenat lelah ber main lelayang ini, kami pon decide nk blk, nk g pasar malam... jadi aku pon melipat la lelayang nie cmne yg diajor..akhir kate dari aku..aku sngt sronok bermen lelayang.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...