Tuesday, December 7, 2010

Pulau Pangkor

entry kali nie mcm best ar.. nk cite sal ari selasa yakni ari kedua kitorg bebudak kelab wataniah nye event kat pangkor.yo yo o skali lagi pada smua konon2 nk bgn pagi n wat pt.. last2 aku sorg je yg pt sorg..ciss..smua bgn jam..pab bgn telebih jam.9 kowt.. aku bfast sorg2..baru la bebudak joiinntt.. aktiviti kami pagi tuh mmg best..sngt best kowt.. aku jumpe incik abu n tnye dimanakah tmpatnya jika kami ingin berbasikal...ape?berbasikal..wah best2... yang nk menambahkan ke yo yo o an bebudak nie, nk berbasikal keliling pulau.pe diorg ingat pulau pangkor ni kecik ke hape..gilaa..incik abu pon bg la aku num tifon mister NG..tokey basikal.deal punye deal.die kasi la satu ari satu basikal RM7.murah beb..hehe

xsmpai 10 minit die pong sampai,aku suh la badang g ikot die..xsmpai lima behlas minit, badang pon sampai ngan basikal pertama.. mister NG suh sume nek moto yg die bg pinjam n g amek beskal sorg satu..lecey..dah tuh aku ajak la bebudak nie berjalan je ke tmpat penyimpanan besklal mr NG tuh..

jauh gak la perjalanan kami nie.menyosal aku xnek moto.

smpat la pulak mereka bergambar kan.hehe.time nie nk tunggu pab n the gang.yang apis n badang siap dah nek beskal dah.ciss xtunggu aku..

wah - wah sronok dak badang nie berpusing2 membakar line.nk tumpang beskal ni kompom xmuat..xpe2 tunggu aku dpt beskal aku.

wah -wah meriah dorg nie bile dah dpt beskal memasing..pe lagi kami pon memulakan la perjalanan..destinasi yg hendak dituju ialah...... kota belanda.. aku rase aku ingat jalan ke sana,jadi akulah yg akan menjadi marshall perjalanan kami kali nie.heheh..maka berbasikal lah kami dgn riangnye..awal - awal la.pastu dah panas n penat..mule la masing -masing muke toya.hehe

berhati - hati dijalan raya beb.tapi ade gak besau kepala jalan tgh2..eh bwk beskal tgh2

korg tgk la kak najo ko nie..dah macam hape dah..macam wanita parsi dah aku nengok.aku hinggatkan kucing je parsi..mcm princess of persia la.style.heheh. nie baru permulaan perjalanan..1st stop kitorg adelah kedai beskal kat dpn..sbb beberapa beskal anginnye kurang.jadi kitorg kan nk nk keliling pulau makan angin.bile angin kurang.xjadi la nk makan angin bebanyak kang.rugi rugi..bkan slalu dtg pgkor kan.



lebey kurang sploh minit gak la kitorg tibe kat kedai beskal tuh..mintak nyawa dah masing2,beskal berat la ape la..panas pagi tuh..terbakor btol kitorg.heheh..tapi agak sronok ar berbasikal nie..

style ar pic nie..geng.amek la gmbar nie.g la cuci n frame kan la.ehehe(versi atin) kalo kire2 dlm gmbar tuh ade 13 org jer..yg amek gmbar tuh aku.jadi 14..lagi 3 mane??sah2 beskal dorg la problem..nk diisi hangin bnyk2.hangin btol aku.hehe.badang tukang pam,jadi yg xde ialah pab dgn kamsah..jd jgn la korg membuat gosip diorg bersiar bdua-duan..mmg beskal dorg korg angin.hehehhe

kami teruskan perjalanan lagi menuju ke destinasi yg ingin dituju yakni kota belanda..jauh btol belanda ngan pangkor kan.. agak jauh sbnarnye..aku pon memutuskan utk singgah pekan dulu sbb mmg nk ke kota belanda lalu pekan pon.. lagipon isfa nk belik sluar katenye..smbil2 la tunggu bdak2 nie, pab pon dtg kat aku n kate kat aku apis ngah bercinta ngan nabilah kat blakang,sbb dorg je x smpai2 lagik.hehehe..apis smpai je die pon btau beskal nabila problem.rantai sik tercabut.hehe jgn marah ye pis. gurau je.tetibe tibe je out of nowhere badang muncul utk jadi hero btolkan beskal nabila..dah wujud lak cinta 3 segi..hahahah.pab n aku pon mule la kuarkan satu ayat "cycling can connect us"hahhahaha..

pekan pangkor bnyk brubah.kitorg x lepak lama pon kat situ sbb aku kate kalo nk beli pape,jap g time balik la.sbb misi ke kota belanda xsmpai2 lagi..tapi mmg dah cantik dah pekan pangkor skang nie, yg pnjual pon cantik2.hahaha

pekan dah ade owning.jadi xperlu la berpanas - panas lagik nk shopping kat pangkor..wah macam jurucakap tourist guide lak aku nie.mengpromote pangkor.hehe
banyak lagi tmpat aku nk tunjukkan kat korg..jom jom jom..berbasikal balik..isfa pon dah dpt suar die,jadi kitorg truskan perjalanan berbasikal di bumi Pulau Pangkor nie..

ade la dlm 15 minit kowt perjalanan kitorg nk ke kota belanda, pnat beb..seryes.ade naek bukit,ade turun bukit.sape dpt beskal masalah mmg kne turun n tolak beskal la waktu nek bukit, yela beskal bergear tapi gear berat,xleh nk tukar.kayuh smpai mampus pon blom tentu lepas nek bukit.heheh..

ada pun susah payah org len menaiki bukit yg kt blakang tuh.si atin nie masih mengekalkan trademark peace die.hehe peace atin peace.. sonok je bile jalan kat area kmpung nie ngan berbasikal.xjauh dah nie dari tmpat yg kitorg nk tuju.aku xsabar sbanqnya nk makan roti canai teluq goyang.sdap kowt.skali lagi aku akan mengiklankan pulau pangkor ye.hehehe.ramai gak yg bersusah payah nek beskal nie memanjat bukit.xsilap aku syaysa siap tergolek lagik.heheh

yeahh..slamat datang ke kota belanda..nie la tmpatnye..saje je aku bwk dorg ke sini..supaya tau skit sejarah.haha poyo je.saje je nk snap2 pictures kat sini n aku nk lepak kat kedai dpan tmpat nie..nyam2.xsabar lak.ehhehe.tapi kitorg smpai2 ade agensi mane ntah do men explorace.kecoh la skit tmpat nie.tapi xpe.xmelemahkan smngt kami utk megambil gambor.hehe




sronok mereka bergambar sana dan sini..ade yg dkt kota,ada jugak yg terbaring menahan panas kat dataran kota tuh..n gmbar wajib kalo ke pangkor ialah kat meriam tuh..skali lagik gmbar aku mmg xkan ade.cisss..heheh.mcm2 kenangan dak2 nie.then kitorg grk ke batu bersurat.mcam2 surat ade tertulis..pab kene tipoo ngan bdang.bdang kate tuh batu nesan n kitorg ngah duduk atas kepala mendiang yang mati.hehe pab leh lak caya ckp si badang yg bongok tuh..ade gak la pic kat sini..haa yg ni aku nk upload yg ade gmbar aku.ahahha..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...