Friday, October 22, 2010

Per'camping'an hbu oneoneone - day two-

al kisah tersebut la kisah , penyambungan penceritaan per camping an hbu oneoneone.
truss kite ke hari kedua..yeahhh day two.. denga muke yg lalok xtido bersama komander pablo..trus je tuka baju n g solat subuh.. tersenguk - senguk kepala haku menahan kengantukan tak hinggat dunia..lol..

abis solat subuh aku pon xckp bnyk kat azahari..truskan dgn PT pagi.. smbil aku g tuka baju...mcm2 pt aku blaja ngan azahari nie.. taichi la.angkat org la.pt 10 la.eh mcm2 la..pnat gak la..tapi aku steady je wlopon kengantukkan melanda diri... xtido punye pasal la nie.. kemenyesalan pon ade.aku ingt sem dpan aku nk tido je spnjang kem nie berlgsung.hahahha


stylo tol aku wat aksi PT 10 bersama pab n farid.hehe thanx to camera man sbb amek pic aku di atas udara seperti nie. thumbss upp.. tapi dlm bnyk2 pt pg tuh yang aku paling xleh tahan adalh cubaan aku n pab mengangkat monster ( yao ming platun 4) siooodd bapak berat.bukan berat dah..bak kate pab , cam angkat simen.x terangkat beb.hahahah


tercabut tulang nie kalo btol2 leh angkat..sib bek la aku x gmble je nk angkat... bdak2 pompuan aku tgk relax je men angkat2.komander2 aku xyh ckp la..sronok tol diorg dah diangkat2 nie.. mcm2 angkatan kami diajar, angkatan anak beruk,darling carry,fireman carry dan mcm2 lagi.. agak menarik kerja2 yg dilakukan oleh komander azahari. syabas mera beta syabas..

kemudian kami semua pon dijamu makanan pagi, then trus kami semua melakukan 6 aktiviti mengikut platun masing2. aku joint bdak2 platun 1...pg2 g abseiling, xdela panas sngt.hehe okeyh senarai aktiviti yg dilakukan oleh bdak2

platun 1 - abseiling
platun 2 - flying fox
platun 3 - obstacle
platun 4 - survival skills
platun 5 - compass marching
platun 6 - jungle trackking



abis je aktiviti pertama, bdak2 nie pon rotate la ke aktiviti seterusnya... sronoknye pagi2 wat abseiling, tapi tuh la.bile budak ramai,transport ade van je..sian aku tgk van tuh.kene perah je..xkurang jugak la WUJ aku..dah jadi 4 wheel drive dah.heheh..dok angkut bdak2.. dah la tanker je yg nek keta aku.cittt..

aktiviti kali ini yg btol2 menarik minat aku ialah aktiviti survival yg di tugaskan kepada komander badang n komander azahari.syabas bete.. korg mmg dah berjaya melakukan tugas dgn sangat bagus n sangat baikk.. aku suke modul dorg.. light api.wlopon gune kanta je...tapi bdak2 sngt teruje, xpnah light kan api mcm tuh..stylo ar beb.. then azahari ajar cmne nk wat jerat.. not bad.. vey good job.n akhirnya badang ajar dorg makan tepung lilit.. uli2 tepung.buh gula, aaa garam xyh..sbb dah ade peluh.hahah.. then lilit kan kat kayu..pastuh bakar..nyam2 rase cam nan..setiap platun yg wat.msti ade gadis masakkan utk aku.hhahahaha..seryes beb mmg modul yang menterujakan aku..


gigih incik badang memotong...menghiris sebenarnye..hiris dahan supaya cantik kita nk lilit tepung.hehehe.aku dok cari gmbar yg cantik utk di post kan..rupe2 nye gmbar kat sini sume gmbar komander2 aku ngah post kat hammock.menyesal aku suh pasang hammock.xde lgsg gmbar dak2 ngah bakar tepung..hampeh tol.dpt la gmbar badang nie haaa..

penat bdak2 nie seharian buat rotation aktiviti2 yg ade.. ade suka, ade duka, ade kenyang, ade lapa, ade gumbira dan ade jugak yg sedey, xsmpat nek abseiling katenye.hehhe..repeat la hbu ye..nanti leh nek sem dpan.huhu.tapi bukan nek.. turun abseiling tuh.hehe

ini baru nk cite day two nie siang punye cerita..x ter cerita kalo smbung mlm nie..tunggu la ye cerita mlamnye lak.heheh

4 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...