Monday, April 11, 2011

WUJ 3261 dah bertukar wajah

as salamm kepada smua..stelah lama gile x mengupdate blog..kad keahlian blogger pon telah ditarik balik..aku decide nk renew smule ngan mengepost satu entry..hehe
nie dah story skit bahawa kereta kesayangan aku saga blm kaler itam bernombor pendaftaran WUJ 3261 telah menukar serba sdikit dirinya..agak mahal la kalo nk spend bab2 kereta nie..jadi skali tukar..jgn tukar2 dah.. teringat kate2 si penceramah kursus kawen..berkaitan kehendak & keperluan...bile tang lelaki,soal kehendak je msti sal keta..yaa mmg tpat skali.hehe

aku ingt nk wat keta aku nie berkonsepkan itam n merah..ala2 garang la skit..pirst2 skali yg aku wat ialah eksosori dlm keta sperti pewangi,bantal n kotak tisu..sume aku tukar kaler merah..kos??

pewangi: Rm20 lebey
bantal: rm 11.90 sebijik.(aku beli dua)
kotak tisu:rm 20

baru yg simple2 dah abeh dkt rm 50...then aku tuka wiper..ape nama ntah wiper tuh dkt rm60..melayang lagi...

then satu ari tuh,,ajak la incik azmi bin man g kedai eksesori..ape yg dituka??..

perkara pertama yg dituka ialah num plat depan blakang.. then ape kebenda ntah panggilannye..mcm fiber kat blakang plat tu..ini pon dah memakan kos Rm150..kedua2 bende nie..pastuh kat kedai tuh ade bnda lagi aku pasang n tuka..kedai ni terletak di setapak..ape ntah nama nye..

barang seterusnya yg aku buh ialah lampu led yg bijik..tanam kat atas lampu..so die memancar ke dalam..nmpk cam build in..tapi x pon.heheh..tukar skali lampu kecik jadi led putih..kos dlm RM 70...

selang 3 minggu lepas penukaran stage pertama ini selesai.setelah berbulan2 aku mencari..akhirnya aku decide nk tuka kaki keta nie atau lebih dikenali sbgai tayar die..so cari punnya cari..jumpe la jugak kat seksyen 24 s.alam...jumpe pon through mudah.my...tq mudah..

inilah rupenye sblom dipasang...nampak garang je..kaler itam mati..enkei murah je nie.rm 600... local punye barang..xkesah la..janji aku puas ati sbb nampak cun..

aku g s.alam ditemani mie,nazrul(bear2 with lovely boxer), radja, acap n tunang tersayang...
lama gak kat situ sbb nk plih2..ade pilihan macam2 kan..asik men'try' jela keja aku aritu..

nie antara pilihan la..enkei jugak.. tapi harge nye rm 900..mahal skit.bak kate bear2..mcm kenari biase pakai..xjd la aku amekk..

mmg sngt berkenan yg ini..jadi stelah lama sngt nk wat keputusan..aku pon memilih la yg nie..

dibwh ini merupakan proses2 penukaran kaki kereta ku...

akhir skali wat balancing alignment pe sume..jadi dgn ini maka kos yg dikeluarkan RM1500..

ini saja lah ceghita transformasi wuj pada kali ini... arap2 ramai la menyukainye..paling penting owner musti suke.huhu..

nie merupakan pembaharuan yg ter latest..iaitu sticker 02 tu..hehe number sengal ku.. harge..rm 10 sbb due layer n due number.. mmg stylo.. tunggu bdak2 sengal lain gune..bru styo...

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...